Jaka jest rzeczywista pojemność bagażnika w naszych wozach?

Odwiedziłem dziś Stację Kontroli Pojazdów w celu wykonania badania technicznego. Po wbiciu pieczątki na stacji wręczono mi gratisową miarę. Aby ją wypróbować postanowiłem sprawdzić czy pojemność bagażnika w używanym przeze mnie pojeździe zgadza się z danymi producenta.

Aby przekonać się czy rzeczywiście bagażniki naszych pojazdów są tak duże jak ma to miejsce
w folderach reklamowych, postanowiłem zmierzyć bagażnik mojego samochodu. Według czasopism motoryzacyjnych Hyundai Getz ma bagażnik o pojemności 245 — 254 litrów.

Po wykonaniu pomiarów do wysokości półki wynik zmieścił się w granicach błędów i wynosi 247 litrów. Jednak, aby wygodniej podróżować należy zmienić kąt oparcia tylnej kanapy i wtedy pojemność zmniejszy się do 235 litrów. W obliczeniach celowo pominąłem schowki pod podłogą oraz po bokach bagażnika.
W tym przypadku producent podał wartość zbliżoną do mojego wyniku, gdybym dodał pojemność skrytek i schowków pod podłogą bagażnika uzyskałbym wartość 254 litrów.
Jednak nie zawsze wielkość w litrach odnosi się do wszystkich egzemplarzy danego modelu, wystarczy np. zażyczyć sobie pełnowymiarowe koło zapasowe (w nowych samochodach często nie ma nawet dojazdówki) lub nagłośnienie z głośnikiem basowym w bagażniku
i już ubędzie nam 20 litrów. Poza tym, wielkość w litrach nie odnosi się do rzeczywistych możliwości zagospodarowania bagażnika, ważny jest jego kształt i dopuszczalna masa całkowita pojazdu.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Blogi:

Będzie grubo czy nie? Wspomnienie po latach, czyli test malucha na dystansie 19 tys. kilometrów O nazwach aut Pin-Up Racing Team - nowy zespół wyścigowy Giełda klasyków: Ferrari 275 GTB/4 ex-Romana Polańskiego O wujku Staszku, czyli opowieść o Dużym Fiacie Kreatywna technologia Citroëna [Notka z drogi] Strzelanie i podpalanie - czyli coś, co tygryski lubią najbardziej Nie patrzcie na wyniki Hyundaia bo są nieistotne Gumball 3000 w Warszawie - fotorelacja Skrzydlata legenda Honda CBF? Nie, dziękuję. Król Senna Vintage Auto Art w galerii Kuratorium O wyprawach motocyklowych i technikach jazdy Teraz możecie sobie ulżyć - Robert Kubica jest niebezpieczny! [Niedzielne popołudnie] Limity prędkości, rozmowy przez telefon oraz picie piwa Dużo mocy - samobójstwo czy większe bezpieczeństwo? Klasyczny rekin Wizjoner Chris Bangle i BMW serii 7 E65 Giełda klasyków: Paryskie boginie BMW M1 - niemiecki klasyk na płótnie Bolesne zderzenie z rzeczywistością... Giełda klasyków: Wyścigowe legendy w Paryżu

Popularne w tym tygodniu:

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron – test [wideo] Peugeot 308 1.2 PureTech 130KM EAT6 Allure – test [wideo]